Lite mer levande.
Vilka vi är och varför.

Color baseras på en idé.

En idé om att allt blir bättre när man vågar visa upp en mänskligare och mer levande sida. Och vågar möta andra människor som just människor.

Det är något som märks både på vad vi levererar och hur. Och något vi är övertygade gör oss både bättre på det vi gör och bättre att jobba med. För såväl våra kunder och samarbetspartners som för oss själva.

Det är det som utgör grunden i vilka vi är. Varmt välkommen till Color.  
Rectangle 95

Daniel Emgård, grundare

Group 431

Vår USP:
Vi är alla människor

Det genomsyrar både vad vi gör och hur vi gör det. 

I våra jobb utgår vi från sterila arkitektritningar, specar och styrdokument för att sedan förvandla dem till något som människor både kan ta till sig och älska. Något som känns vackert, varmt och välkomnande. 

Men vi vet också att vägen dit går via människor. Det kan låta som en löjlig insikt, men vi vet att alla vi jobbar med – kunder, samarbetspartners och inte minst vi själva – faktiskt är människor. Och att vi är som bäst när vi behandlar varandra som just det. 

För vi gör ju det här tillsammans. Som de människor vi är.

Där två världar möts Welcome to Shweshweden

Rectangle 95

Color är ett varumärke som bor i kontrasterna. 

Vi har ena foten i den nordiska minimalismen och den andra i den afrikanska mångfalden. Här möts det kliniskt vackra och det intensivt färgsprakande. Den rena betongen och de draperade väggarna. Den svenska graniten och den sydafrikanska shweshwen* 

Det märks både på hur vi är och på hur vi jobbar. Hos oss ryms både struktur och flexibilitet. Allvar och humor. Hjärna och hjärta.

Och vi kompromissar varken med kvaliteten på det vi levererar eller med hur vi beter oss mot dem vi jobbar med.

Group
Group 433
Group 387 1

Shweshwe…va?

Shweshwe är (förutom lite lurigt att stava) en typ av printade bomullstyger från Sydafrika som kännetecknas av raffinerade geometriska mönster. Tygerna var ursprungligen indigofärgade men finns idag i mängder av livfulla kulörer.

"Vulnerability is the birthplace of innovation, creativity and change"

Brené Brown

Om något ska bli perfekt måste man våga göra fel

Vi har oerhört höga ambitioner. Oavsett budget eller förutsättningar är vi fast beslutna att göra vårt absolut bästa för att resultatet verkligen ska bli så bra som det bara kan.  

Innebär det att vi är perfektionister? Faktiskt inte. 

Vi vet nämligen också att man inte kan göra något enastående genom att bara låta bli att göra fel. Om man ska göra något helt nytt kan man inte bara förlita sig på vad man gjort förut. Nej, då måste man våga misslyckas. 

Det är först då vi kan göra något bättre än vi någonsin gjort förut.

Group 448
frknfalkman 20211027 addcolor 059 scaled